۷ توصیه برای افزایش عمر باتری موبایل
نوشته شده توسط : منتظر

۱ – از والپیپر ها و Screen Saver های متحرک یا انیمیشن پرهیز کنید.

بله استفاده از والپیپرهای متحرک باعث خورده شدن شارژ باتری می شود . چون صفحه نمایش پر از پیکسل می باشد و هر کدام از این پیکسل ها که تعدادشان کم هم نیست برای روشن شدن و به تصویر کشیدن تصاویر نیاز به جریان الکتریکی دارند . از این رو حذف تصاویر متحرک کمک زیادی به افزایش عمر و شارژ باتری شما خواهد کرد .

۲ – استفاده از تنظیمات ذخیره انرژی ( Energy Saving Settings ) .

موبایل شما نیز همانند کامپیوترتان تنظیمات ذخیره انرژی دارد که باید به بهترین شکل ممکن تنظیم شود . تنظیم نور پس زمینه ، قدرت ویبره ، شدت صدای زنگ ، مدت روشن ماندن صفحه نمایش و … از مهمترین تنظیمات می باشند که بسته به نیازمندیهای خود آنها را به بهترینشکل ممکن درآورید .

۳ – امکانات غیر ضروری را خاموش کنید ، حتی خود گوشی .

برنامه هایی که فعال هستند و شما نمی دانید مثل خوره به جان باتری شما می افتند . امکاناتی مثل بلوتوث ، وای فای ، GPS ، فراخوانی ایمیل و هر چیزی که گوشی برای آپدیت کردن آن مجبور به جستجو و یا دانلود می باشد مثل هواشناسی ، اخبار و فید ورزشی را غیر فعال کنید .

بسیاری از ما هنگامی که در خواب هستیم گوشی خود را خاموش نمی کنیم در صورتی که خاموش کردن گوشی به مدت ۷ ساعت ( نرم مدت خواب ) کمک زیادی به ذخیره انرژی می کند .

۴ – از رینگ تن ( Ringtone ) ساده استفاده کنید .

یکی از قسمتهایی که به شدت شارژ باتری را از آن خود می کند ، سیستم صوتی گوشی شماست . هرچه صدای بلندگوی گوشی بیشتر باشد توان الکتریکی بیشتری از دست می رود . حال اگر شما یک رینگ تن موزیکال و طولانی برای برقراری تماس خود انتخاب کنید مسلما از شارژ باتری خود می کاهید .

خوشبختانه امروزه اکثر رینگ تن های پیشفرض روی گوشی های جدید ، ساده و کوتاه هستند . پس زنگ خوری که کوتاه ، ساده و دلخواه شماست را انتخاب کنید .

۵ – از هدست های سیمی استفاده کنید .

هدست های بلوتوثی باتری بیشتری مصرف می کنند چون همواره باید ارتباط برقرار باشه . تازه وقتی از هدست های سیمی استفاده کنید تو خیابون کمتر بهتون نگاه می کنند و دیگه فکر نمی کنند که با خودتون حرف می زنید . ضمنا از بروز سرطان ها گوناگون جلوگیری می کنید

۶ -از امکانات گوشی حین عکس برداری کمتر استفاده کنید .

استفاده از امکاناتی مثل دید در شب ، نور فلش و ویرایش تصاویر حین عکس برداری شارژ کم می کند .

۷ – اتصالات باتری را تمیز نگه دارید و به طور صحیح آن را شارژ کنید .

اگر باتری گوشی خود را درآورده باشید قطعا کانکشن های زرد رنگ آن را دیده اید ، گرد و خاک و چربی را از آنها دور کنید و اجازه ندهید سولفاته شوند .

این کار را با کمی اسپری و سمباده نیز می توان انجام داد . ضمنا مدل باتری خود را بشناسید و طبق توصیه های شرکت سازنده آن را شارژ کنید . بهتر است نگذارید باتری با ناله و نفرین به شما بگوید که مرا شارژ کنید


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها


:: برچسب‌ها: موبایل-باتری ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: